درج شده توسط: روابط عمومی

به منظور افزایش کیفیت سکونت در خوابگاه¬های دانشجویی صورت گرفت؛

تصویب آیین نامه تشکیل و فعالیت شورای فرهنگی و اجتماعی خوابگاه

16 Sep 2024

کد خبر : 9312661

تعداد بازدید : 320

دکتر حسین محمدی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه از تصویب آیین نامه تشکیل و فعالیت شورای فرهنگی و اجتماعی خوابگاه تحت نظارت شورای تخصصی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه خبر داد.

وی گفت: آیین نامه تشکیل و فعالیت شورای فرهنگی و اجتماعی خوابگاه به منظور افزایش کیفیت سکونت در خوابگاه¬های دانشجویی تدوین و به تصویب رسیده است.

دکتر محمدی بیان داشت: سکونت در سراهای دانشجویی برخلاف تصور برخی، نه حاشیه بلکه متن زندگی جوانی است که بهترین دوره از دوره¬های زندگی خویش را می¬خواهد برای آموختن صرف کند.

وی گفت: جوان دانشجو، الگوی جدیدی از زندگی را تجربه می¬کند که قطعا شیرینی و تلخی آن سالیان سال اثر خود را بر زندگی فرد می¬گذارد. زندگی در سراهای دانشجویی دوران گذار و موقت نیست بلکه بخشی از واقعیت زندگی دانشجوست که نقش بسزایی در ساخت آینده او دارد.

محمدی افزود: علاوه بر این توسعه کمی خوابگاه¬های دانشجویی در فرهنگ عمومی محیط شهری که در آن قرار دارد مؤثر است زیرا جایگاه سکونت در سراهای دانشجویی در شکل دادن به آینده زندگی دانشجویان ساکن در خوابگاه از نقطه نظر ارتباط با فرهنگ¬های مختلف، الگوی ارتباطی، الگوهای تغذیه، خواب، اوقات فراغت، استراحت، مطالعه... و همچنین تأثیر محیطی برآمده از آن، الگویی از سبک و روش زندگی را پدیدار می¬سازد که مطالعه آن جز از نقطه نظر مطالعات حوزه امر فرهنگ و کار فرهنگی امکان پذیر نیست.

محمدی اظهار داشت: به همین منظور آیین نامه تشکیل و فعالیت شورای فرهنگی و اجتماعی خوابگاه تخت نظارت شورای تخصصی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه به منظور افزایش کیفیت سکونت در خوابگاه¬های دانشجویی تدوین و به تصویب رسیده است.

وی با بیان اهداف این آئین نامه بیان داشت: ایجاد نظام هماهنگ فعالیت فرهنگی و اجتماعی در سراهای دانشجویی توسعه مدیریت فرهنگ بنیان سکونت در سراهای دانشجویی  افزایش سطح مهارت زندگی دانشجویان در خوابگاه از نقطه نظر ابعاد گوناگون سبک زندگی  مدیریت و کاهش آسیب¬های اجتماعی ناشی از سکونت در سراهای دانشجویی از اهداف این آئین نامه است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در خصوص ساختار مدیریت برنامه¬ریزی و اجرای فعالیت¬های فرهنگی و اجتماعی گفت: به منظور مدیریت و اجرای برنامه¬های فرهنگی و اجتماعی در سراهای دانشجویی، شورای فرهنگی در دو سطح تشکیل و فعالیت می¬کند.1. شورای دانشگاهی برنامه¬ریزی و مدیریت فرهنگی سراهای دانشجویی شورای فرهنگی و اجتماعی سراهای دانشجویی در سطح دانشگاه به عنوان شورای عالی برنامه¬ریزی و نظارت راهبردی سراهای دانشجویی تشکیل می¬شود2.. شورای دانشجویی برنامه¬ریزی و اجرای فعالیت¬های فرهنگی و اجتماعی سراهای دانشجویی شورای فرهنگی و اجتماعی در سطح سراهای دانشجویی به صورت مجزا برای خواهران و برادران با محوریت دانشجویان و فعالان فرهنگی ساکن در سراهای دانشجویی تشکیل می¬شود.

افزودن نظرات